Ketonová dieta -
jak v těle nastartovat ketózu?

Ketonová dieta je jedním z nejlepších způsobů, jak rychle zhubnout. Není bez námahy, vyžaduje silnou vůli a dobrou motivaci, ale výsledky jsou zaručené.

Můžete se také setkat s názvy proteinová dieta, bílkovinová dieta či bezsacharidová dieta. Ve všech případech se jedná o stejnou dietu.

Ketonová dieta upřednostňuje bílkoviny na úkor sacharidů, jejichž nadbytek si tělo snadno ukládá do tukových zásob.

proteinová dieta ketomix

KetoMix nabízí jídelníček pro celý den. Tvoří jej kaše, polévky, omelety, koktejly i proteinové tyčinky

Pokud chcete zhubnout, dejte na nás a vyzkoušejte ketonovou dietu. Na následujících řádcích si vysvětlíme, proč je ketonová dieta při hubnutí tak účinná.

maso jako zdroj bílkovin

Ketonovou dietu zbožňují milovníci masa, které je jedním z hlavním zdrojů kvalitních bílkovin

Co je ketonová dieta?

Podle zásad zdravého stravování by měla naše strava obsahovat tři základní živiny - sacharidy, bílkoviny a tuky. Ketonová dieta však spočívá ve zvýšeném příjmu bílkovin a omezení sacharidů na naprosté minimum.

“Díky tomu, že příjem sacharidů je minimální, nekolísá vám hladina krevního cukru, což bývá hlavní spouštěč chutí a mlsání. Jakmile přejde tělo do ketózy, nepociťujete tolik hlad, únavu a můžete tak snížit příjem energie na nízkou hodnotu, tedy rychle hubnout a dobře fungovat v běžném denním režimu,”

- vysvětluje hlavní výhody proteinové diety výživová poradkyně Monika Čermáková. 

Co je to ketóza a ketony?

Ketóza je přirozený stav metabolismu. Vzniká při nízkém příjmu sacharidů, z nichž tělo získává energii pro život nezbytné funkce. Nedostatek sacharidů organismus vyřeší tím, že potřebnou energii získává z ketolátek, které si vyrábí z mastných kyselin.

Ve vyšším množství však mohou být ketolátky i jedovaté. Pokud se objeví ketony v moči, může to naznačovat nastupující onemocnění, třeba cukrovku.

Při ketonové dietě tedy konzumujete hlavně potraviny bohaté na bílkoviny jako maso, mléko a mléčné produkty a vajíčka. Chybět nesmí ani zelenina, která tělu dodá potřebné vitamíny, minerály, stopové prvky a vlákninu pro správné trávení.

zelenina jako součást ketodiety

Zelenina obsahuje minimum sacharidů a je významným zdrojem vlákniny

“Rozhodně dbejte na dostatečný příjem vlákniny, předejdete tak problémům se zácpou. Je důležité přijmout alespoň půl kila zeleniny denně a doplňovat vlákninu (ve formě například otrub). V naší běžné stravě jsou velkým zdrojem vlákniny přílohy a pečivo – tyto potraviny se během ketonové diety nekonzumují,”

- dodává Monika Čermáková.

Co jíst při ketonové dietě?

Ono se lehko řekne, jezte bílkoviny a na pár týdnů vyřaďte z sacharidy. Víte ale, které zdroje bílkovin v potravinách jsou nejlepší?

Zásadní je i správná příprava pokrmů. Pro někoho je plánování jídelníčku předem, nakupování a vaření natolik zdlouhavé, že se ketonové dietě raději obloukem vyhne. Řešení existuje i pro odpůrce vaření v podobě české diety KetoMix. K ní se však dostaneme později.

Pokud máte rádi domácí stravu a vaření, nebude pro vás ketonová dieta žádný oříšek. Platí zde podobná pravidla jako u klasického zdravého jídelníčku.

Jíst byste měli pravidelně 5krát denně. Rozdíl je však v tom, že nebudete jíst sacharidová jídla a vašich pět jídel denně budou tvořit potraviny bohaté na bílkoviny. Které to jsou?

Hlavní zdroje bílkovin při ketonové dietě:

  • Maso - přednost dávejte libovým částem masa, zapomeňte na tučné maso, vnitřnosti a uzeniny. Nejlepší jsou kuřecí a krůtí prsa, hovězí zadní, roštěná nebo svíčková, telecí a samozřejmě ryby.
  • Mléko a mléčné výrobky - mléko je skvělým zdrojem bílkovin, stejně jako produkty z něj vyrobené. Pevné místo v ketonové dietě mají máslo, jogurty, tvaroh, sýry i kysané výrobky. Lepší jsou polotučné a plnotučné varianty.
  • Vajíčka - perfektní zdroj bílkovin. Navíc jsou chutná a v rámci ketonové diety z nich připravíte nejrůznější jídla, které se hodí k snídaní i jako hlavní chod dne.

Nechcete-li stát u přípravy jídla, mějte ho vždy připravené. Ketonová dieta KetoMix obsahuje jídla na celý den.

Ideální řešení pro ty, kteří se stravují v kanceláři a na vaření nemají čas. Cenově vychází KetoMix stejně, ne-li dokonce levněji, než když nakupíte běžné potraviny v rámci zdravého stravování.

ketonová dieta ketomix

V balíčku KetoMix jsou proteinové koktejly, kaše, omelety i polévky, jejichž příprava vám zabere nejdéle 5 minut.

“Jídla od KetoMIX.cz jsou univerzální a obsahují podíl bílkovin tak, aby pro nikoho nebyl příliš nadbytečný nebo nedostatečný. Všech 5 denních porcí obsahuje 100 % doporučené denní dávky všech mikronutrientů pro dospělého člověka. Součástí manuálu jsou také recepty pro druhou fázi diety a kompletní jídelníček na týden pro stabilizační fázi po skončení diety,”

- vysvětluje výhody KetoMIX výživová poradkyně Monika.

Zajímají vás zkušenosti s ketonovou diétou?
Čtěte některé z názorů

ketonová dieta zkušenosti

Odborníci doporučují držet ketonovou dietu nejdéle 4 týdny, a poté se vrátit k normální stravě. Sacharidy je však třeba přidávat pozvolna, aby nedošlo k jo-jo efektu.

INSPIRUJTE SI PŘÍBĚHY SKUTEČNÝCH ŽEN! Příběhy žen, kterým se podařilo zhubnout díky ketonové dietě najdete také na sránkách KetoMix.cz

ketonová dieta zkušenost

Ketonová dieta funguje, ne však sebezapření

ketonová dieta názory

Výhodný balíček KetoMix vyjde na mnohem méně peněz

Ketonová dieta na 7 dní až 4 týdny

Výživoví odborníci doporučují držet proteinovou dietu ideálně 14 dní, nejdéle však 4 týdny. Dobré zkušenosti ale mají lidé i s ketonovou dietou na 7 dní.

I za tuto relativně krátkou dobu lze viditelně zhubnout. To však neznamená, že po pěti dnech sníte všechna sacharidová jídla za uplynulých 5 dní. Příliš rychlý návrat k normální stravě většinou vede k jo-jo efektu.

balíček ketomix na týden

Výhodný keto balíček na 7 dní obsahuje 35 porcí

JE KETOMIX POUZE PRO ŽENY?

Po dietách se většinou pídí ženy toužící po štíhlé a pevné postavě, a proto je KetoMix vytvořený spíše pro ženy a jejich potřeby.

To však neznámá, že ji nemohou využít také muži. Platí však, že by muži měli přijímat více bílkovin než ženy. V tomto směru je ideální poradit se s výživovými poradci KetoMIX.cz, kteří navrhnou nejlepší ketonovou dietu pro muže.

Recepty pro ketonovou dietu

Rozhodli jste se pro domácí ketonovou dietu? Až vám dojdou nápady, hodí se pár tipů na chutná jídla. Mrkneme se na snídani, oběd i večeři.

Nadýchaná vaječná omeleta k snídani

Suroviny:
  • 3 vajíčka
  • Sůl a pepř
  • Trocha másla
omeleta ketomix

Ideální snídaně? Vaječná omeleta na 1000 způsobů!


Vyklepněte vajíčka do misky a krátce je promíchejte vidličkou, aby se spojily. Rozpalte pánev a rozpusťte máslo. Nalijte vajíčka na pánev a občas lehce promíchejte vařečkou. Ne však jako míchaná vajíčka! Omeleta by měla zůstat vcelku. K ochucení můžete použít sůl, pepř a různé bylinky. Omeletu také můžete naplnit libovou šunkou, nastrouhaným sýrem nebo zeleninou.

Kuřecí prso na grilu s dušenou zeleninou

Suroviny:
  • Kuřecí prsa
  • Bylinky - např. tymián, oregano nebo provensálské koření
  • Sůl a pepř
  • Zelenina dle výběru - skvělá je růžičková kapusta
zdroj bílkovin kuřecí maso

Kuřecí maso je libové a bohaté na bílkoviny, zelenina zase na vitamíny a minerály

Maso ochutíme a necháme pár minut odležet. Zapneme elektrický gril. Zeleninu pokrájíme osolíme, vložíme do hrnce, zalijeme vodou nebo lépe vývarem a dusíme do měkka. K masu si můžeme připravit lehký jogurtový dresink ochucený například česnekem, chilli nebo čerstvými bylinkami.

Zelenina plněná mletým hovězím masem

Suroviny:
  • Mleté hovězí maso
  • Sůl, pepř, bylinky
  • Zelenina - papriky, cuketa 
  • Nastrouhaný sýr - eidam, cheddar - dle chuti
nízkosacharidový jídelníček

Plněné cukety a papriky zachutnají celé rodině

Troubu rozpálíme na 180 ℃. Zeleninu opláchneme a vydlabeme. Mleté hovězí ochutíme dle chuti a jím naplníme zeleninu. Vložíme na pekáč nebo do zapékací misky a necháme péct nejméně 30 minut. Poté posypeme nastrouhaným sýrem a ještě vložíme na 5 minut do trouby, aby se sýr lehce rozpekl.

DÁLE ČTĚTE:

KetoMix – detailní recenze TOP proteinové diety
TOP proteinová dieta KetoMIXDetailní RecenzeVyzkoušeli jste nespočet různých diet, ale slibované výsledky se nedostavily? Naopak se po každé alespoň trochu[...]
Ivana Vašková
 

Posledních 15 let sleduji měnící se trendy v zdravém stravování, specializuji se na redukční programy a diety. Bude mi ctí Vám pomoci v cestě za vysněnou postavou.